Saya Bukan Penyampai HOT FM

hye semua..

tetiba je tajuk tu kan?

tak de kali ni aku just nk intro my self. coz kadang2 aku pelik dengar orang panggil name aku..

huhuhu..

bukan salah mereka n kalian.. tapi salah aku sebab tak bagitau camne nak sebut name aku.

Ok let me intro my self..


Nama penuh aku AZIRAH ADNAN.
Lahir di KEMAMAN, TERENGGANU tp membesar separuh kat TERENGGANU, MELAKA dan sepenuhnya di KUALA LUMPUR.
Aku tak tau cakap TERENGGANU. boleh la faham..
Aku dilahirkan pada 8 Januari tahun??? hahahahah sila teka
Aku merupakan anak SULUNG daripada LIMA adik beradik.
My mum n my dad POLIS..yang mana masing berasal dari MELAKA & KELANTAN.
Walaupun begitu aku tak tau cakap kelantan..hanya boleh faham saja *aku da try ckp pelik sgt bunyinya..hahahahha

camner aku boleh lahir kat TERENGGANU?? kata mama sepatutnya aku lahir kat MELAKA. Due aku lahir pada 28 Dec thn sebelumnya so mama da cuti balik melaka tp..aku lak x mau keluar. So mama balik r TERENGGANU semula *yg merupakan tempat bertugas mama n abah. 8 Januari 6:30 pagi baru la aku nak keluar dari perot mama..hahahahhaah x sempat da nak p mane2..Degil tul baby tu kan..hahahah

Ok cukup setakat tu..

masuk bab name pangilan/nick name/name manje*manje ke??

Semua kawan sekolah aku panggil aku ZIRA..
Sedara2 panggil aku Azie or Along/Kaklong

TAPI

bile da lepas sekolah name tu da x wujud.
ni gara2 adik aku nk tukar style dalam adik beradik nak panggil name. Sebab sebelum ni semua panggil aku AKAK. Bila adik aku yang ke-5 dilahirkan abah ajar panggil aku ALONG*siap de rancangan lagi..huhuhu

Adik aku yang ke-3*Syamin la yang mulakan.. Name aku Azirah to Azie bertukar menjadi Are-G. Lepas tu terus lekat..Ramai kan name Zira. Aku pon minat name tu. Setiap barang aku Aku ske letak Are-G. After SPM aku dapat sambung belajar, bile perkenalkan diri..

"Name saya AZIRAH..Panggil saya Are-G"
teros..Are-G sana, Are-G sini..Are-G itu, Are-G ini... huhuhuhuhuhu

kalau dalam sms aku akan short kn jd AG.

so aku nk ajar korang sebut name aku..

Are-G/AG ,
ejanya.. A | j | i | e
sebotnya = Aji bukan Eyjie yg macam sebot name penyampai HOT FM tu

so kalau AREGYA
ejanya.. A| j| i| y| a
sebotnya = Ajiya/Ajia

pandai pon..

selamat berkenalan ye.. saye AreGya

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..