Showing posts with label Kelantan. Show all posts
Showing posts with label Kelantan. Show all posts

Thursday, May 19, 2011

HELLO KELANTAN

Hye semua..

Beberapa bulan lepas..*da lame la ek huhuhu
Aku, suami & parent aku balik Kelantan..*jangan tak tau aku ade campuran darah Kelantan tau
Lame betul tak balik sane.

Sejak nenek aku meninggal, mane pernah lagi aku jejak sana.
Aku balik atas urusan abah..bukan urusan aku..

Kirenya aku & suami sebagai peneman my parent.

Yelah Kelantan kan jauh, so suami aku akan bergilir drive dengan abah.
Aku & mama tido je*walaupon kami blh drive tapi tak berani la
1 lagi tujuan aku & suami balik Kelantan adalah untuk kenalkan suami aku dgn sedara-sedara di kg.. masa kahwen thn lepas tak semua dapat turun KL.

Wah seronok tul suami aku..g umh org tu dapat kain pelekat*adat org sane bagi kain kat menantu abah yg bgtg umh org ni bagi kain..sampai mama cakap

“Lps ni Mus g keje pkai kain pelekat la. Buat seluar..” hahahahahahha

Serious mmg banyk dia dapt..ade yang biase, ade yang macam licin.. ade 1 sehelai, suami aku bagi aku..
yey..blh wat kain untuk baju nnt.

Kat Kelantan, pagi2 makcik aku da cari nasi untuk breakfast..
G umh sedara pon dorang jamukan dengan nasi ni..

Nasi avatar..huhuhu..
bukan2..
La nasi ni la..tak kan x kenal..



Nasi kerabu..sedap…nyum3

Ade 1 petang tu pulak aku makan ni..




Lame tul aku tak rasa laksam ni.. banyak aku bubuh..terasa sedapnya sampai sekarang.

B4 balik KL makcik aku bagi keropok..blh la aku goreng2 kat rumah nanti..
Makan dengan nasi putih ke, nasi goring ke bihun goring pon sedap..ratah time bosan pon bagus..huhuhu.

Aku tak lame kat sane sebabnya aku tak dapat cuti.
Agaknya kalau lame macam2 makanan aku makan..kih kih kih..

Makan je keje dak AreGya ni.