Posts

Showing posts with the label StORy

Hanya Kerana Cinta - Saya Redha

Image
segala watak2 yang terlibat dalam cerekarama ini tak de kene mengene bagi segala makhluk2 yang bernyawa mahupun yang telah "kiok" dia alam fana ini.... ianya hanya sekadar cerita..




hari tu awak cakap awak sunyi....
biar la awak ramai kawan pon...tapi jiwa awak kosong..
awak mencari peneman bagi mengisi kekosongan hati awak.....
dengan takdir tuhan kita ditemukan.....
awak tau tak.....
takde bende yang dapat saya zahirkan dengan kate2...
selain saya hanya mampu cakap..... "sukerrrr nyerrrrrrr saya!!"


kate orang dari mata jatuh ke hati.....
macam tu la saya dengan awak!!

sejak pertemuan pertama lagi kite saling "suke-menyukai"

bila hati dah suke...rase cinta dan sayang pon timbul antara kita
bila hati dah suke...kentut pon bau wangi wak
biar la awak sendawa tahap raksasa pon
giler macam gaban pon
saya terima awak seadanya

saya harap kali ni saya tak jumpe orang yang salah
saya harap awak tak macam gaban2 yang pernah saya jumpe sebelum ni
dengan ada nya awak, apa ya…

Cinta Sejati =')

Image
hye semua

korang da dgr lagu ni?
ada yang dah, ada yang belum kan..

so jom kita layan jap

What Are Word - Chris Medina



Anywhere you are, I am near
Anywhere you go, I’ll be there
Anytime you whisper my name, you’ll see
How every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most

What are words
If you really don’t mean them
When you say them
What are words
If they’re only for good times
Then they don’t
When it’s love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we’re gone

And I know an angel was sent just for me
And I know I’m meant to be where I am
And I’m gonna be
Standing right beside her tonight

And I’m gonna be by your side
I would never leave when she needs me most

What are words
If you really don’t mean them
When you say them
What are words
If they’re only for good times
Then they don’t
When it’s love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we’re gone

Anywhere you are, I am near
Anywhere you g…

Adik..

Image
Aku cuma ada seorang adik. Usianya tiga tahun lebih muda daripada aku.Suatu hari, untuk mendapatkan sehelai sapu tangan yang menjadi keperluan anak gadis keti ka itu, aku ambil 50 sen dari poket seluar ayah.

Petang itu, pulang saja dari sekolah - ayah memanggil kami berdua.Dia meminta aku dan adik berdiri di tepi dinding. Aku menggeletar melihat rotan panjang sedepa di tangan ayah.

“Siapa ambil duit ayah?” tanya ayah bagai singa lapar.

Aku langsung tidak berdaya menentang renungan tajam mata ayah. Kedua-dua kami membisu,cuma tunduk memandang lantai.

“Baik,kalau tak mengaku,dua-dua ayah rotan!”sambung ayah sambil mengangkat tangan untuk melepaskan pukulan sulungnya ke belakang aku.

Tiba-tiba, adik menangkap tangan ayah dengan kedua-dua belah tangannya sambil berkata, “Saya yang ambil!”

Belum sempat adik menarik nafas selepas mengungkapkan kata-kata itu,hayunan dan balunan silih berganti menghentam tubuh adik. Aku gamam,lidah kelu untuk bersuara. Walau perit menahan sakit, setitis pun airmata…

Bila LELAKI kehilangan TULANG RUSUK

Image
WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku.


Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...


Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.


Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!".


LELAKI sangat m…

FakTa =)

1. Cuba tengok zip seluar anda, tertera huruf YKK..YKK bermakna Yoshida
Kogyo Kabushibibaisha iaitu sebuah kilang membuat zip terbesar di dunia
yang menghasilkan zip yang korang pakai sekarang ni..

2. bunyi (kuek) yang dihasilkan oleh itik tidak bergema dan beralun.
Sehingga kini kita tidak tahu mengapa.

3. Dengan sepotong coklat boleh membunuh anjing? benar!! Coklat mam pu
merosakkan sistem pernafasan dan jantung anjing. Dengan ounces yang banyak
mampu membunuh seekor anjing bersaiz kecil.

4. Kebanyakan lipstick yang kita pakai sekarang ni mengandungi sisik ikan
yang telah diproses.

5. Pada tahun 1830, ketchup (sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan
bukannya perasa tambahan pada makanan.

6. Tiada satu pu n jam di Las Vegas gambling casinos. Dengan ketiadaan jam
akan melekakan penjudi penjudi dengan taruhan mereka..

7. Kerana ketangkasan Bruce Lee..pengarah terpaksa memperlahankan sedikit
filem yang diambil kerana terlampau laju dan pergerakan aksinya tidak
dapat ditangkap melalui lensa kamera. Se…

Besday surprised

Image
Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu kegemaran -iaitu makan telur rebus. Aku pun tak tahu kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya. Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang malam makan telur rebus. Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus ni.. sebab orang rumah aku masak sedap-sedap.. so aku dah tak kisah lagilah..



Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja, tiba-tiba kereta aku rosak.. akupun telefon bini aku katakan aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar akupun singgah satu kedai makan tu... ada telur rebus lah.. akupun makan nasi dengan telur rebus.. Siap order telur rebus lebih lagi untuk diratah. Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur rebus untuk makan sambil berjalan balik nanti.


Tiba je kat rumah aku rasa amatlah kenyang.. makl…

kErAnA dIA mANuSiA bIASA

Image
Assalamualaikum...
Semoga bermanfaat..
baik utk yang melamar ataupun yg dilamar, ataupun bagi yang sudah berumah tangga.

Renungan buat yang sedang mencari pasangan hidup ataupun yang sedang mengemudi bahtera rumah tangga.. Mengapa?

Kerana Dia Manusia Biasa ..

Setiap kali ada sahabat yang ingin menikah, saya selalu mengajukan pertanyaan yang sama. Kenapa kamu memilih dia sebagai suami/isterimu?
Jawabannya ada bermacam-macam. Bermula dengan jawaban kerana Allah hinggalah jawaban duniawi.

Tapi ada satu jawaban yang sangat menyentuh di hati saya.
Hingga saat ini saya masih ingat setiap detail percakapannya. Jawaban dari salah seorang teman yang baru saja menikah. Proses menuju pernikahannya sungguh ajaib.

Mereka hanya berkenalan 2 bulan. Kemudian membuat keputusan menikah.
Persiapan pernikahan mereka hanya dilakukan dalam waktu sebulan saja.
Kalau dia seorang akhwat, saya tidak hairan. Proses pernikahan seperti ini
selalu dilakukan. Dia bukanlah akhwat, sebagaimana saya. Satu hal yang pasti,
dia jeni…

MeNyaKat haTi .. :P

Image
Pagi tadi di opis, dalam pukul 9, sedang gua kaver line klik fesbuk sikit sikit, Apan mundar mandir belakang gua dengan muka kusut masai.

Dari tadi gua tengok Apan hilang punca di sekitar sektor operasi. Muka macam ada masalah.

"Lu kenapa ni Apan?"

Gua tanya demi meminta kepastian. Gua dengan Apan ni kira ngam juga la. Budak Kedah, umur muda sikit dari gua dan tak berapa hensem. Kalau tatap muka dia lama lama boleh naik menyampah juga.Dia baru setahun kerja dengan kompeni gua. Sebelum masuk sini, Apan banyak hendel bisnes sendiri dan selalu rugi.

"Mak gua hilang la.."

Apan berbisik perlahan.

Gua punya r terperanjat!

"Mak lu hilang? bila hilang?"

dada gua tiba tiba mengepam keluar masuk laju laju. Berdebar tak payah cakap la, kencang macam kuda.

"Petang semalam..dah cari merata tak jumpa".

Apan berlalu meninggalkan gua menuju ke bahagian budak budak human resource. Gua tak tahu apa benda yang dia sedang fikir dalam kepala. Gua nak tanya lebih lebih risa…

puasa & raya

Saje aku nk kongsi citer yg aku dpt dari sorang member..so yok baca..

Cerita puasa cerita raya... entah kenapa tetiba hati nak nak berceloteh tentang puasa dan raya pula selepas berceloteh tentang mati yang pasti... puas mengadap skrin ni dan mengetuk keyboard dan idea tetap tak datang walaupun kepala ligat memikir... maka terkeluarlah apa yang sahabat sedang belek ni.

Cerita puasa cerita raya... yang mana dulu nak cerita yer??? Nak cerita puasa tapi pandang kiri pandang kanan awal-awal lagi citer bab raya. Dua tiga bulan sebelum puasa dah sibuk menempah baju raya... ke sana kemari cari jenama kain terkini. Kononnya tempahan tak diterima nanti... entahlah.

Cerita puasa cerita raya... cerita puasa memang hebat. Ada yang bersungguh mencari berkat siang malam duduk beribadat mengadap tuhan dalam munajat moga termakbul segala hajat... Alhamdulillah kalau inilah kita.

Cerita puasa cerita raya... cerita puasa ada yang pelik. Apa yang peliknya... Pelik!!! puasa mengajar diri merasai keperitan hi…