Showing posts with label fikirkan. Show all posts
Showing posts with label fikirkan. Show all posts

Friday, October 8, 2010

Betul ke Sejarah kita?

Semalam kununnya next entry aku pasal konvo.

TAPI

macam2 pulak nak pk

edit pic..

b4 edit, transfer dulu..

MALAS LA PULOK..

NANTI2 YE..

tengah rest2..adik aku*Syamin & Azlie
tunjukkan aku 1 blog yang buat aku rasa macam entah..
baru sekarang aku terfikir benda tu..

KENAPA BARU SEKARANG??

aku nak ajak korang berfikir sejenak..

waktu kita kat sekolah dulu kita ade belajarkan..
Zaman2 batu..Paleolitik Meseolitik Neolitik *aku da x ingat susunan

betulkan?

kata cikgu zaman batu awal..bumi ni dilitupi ais..
daratan sume bergabung..

kita dia ajar..manusia zaman tu xde pkaian lebih kurang macam ni..


kalau kite tengok cerita pon orang zaman batu di gambarkan tidak boleh bercakap dengan betul..hanya tau "hu ak hu ak hu ak"

orang zaman ni baru try hidupkan api pkai batu

pergi zaman berikutnya zaman batu pertengahan..
dikatakan manusia masa tu baru tau bercucuk tanam
dan begitulah zaman seterusnya..manusia mula maju..

TAPI...

Seperti mana kita ketahui Al-Quran telah memberitahu bahawa NABI ADAM A.S adalah manusia PERTAMA yang di turunkan ke bumi..TAK MUNGKIN NABI ADAM DITURUNKAN SEPERTI YANG DI GAMBARKAN..


di gambarkan manusia zaman itu tak tau ape2..

TAPI SEDARKAH KITA..

NABI ADAM A.S telah MEMBINA MASJID AL-AQSA...

ehmmmmm
fikirkan...kalau korang ke sini korang akan terkejut..