Posts

Showing posts with the label personaliti

Diet Mengikut Jenis Darah

Source: Persatuan Ibu-Ibu Comel Mengandung

Diet untuk golongan darah A :

Untuk orang yang memiliki golongan darah A biasanya memiliki masalah cepat marah, penyakit jantung, kanser dan obesiti, oleh kerana itu asupan makanan untuk orang yang memiliki golongan darah A harus banyak mengkonsumsi makanan berkabohidrat tinggi dan mengurangi lemak.


Diet untuk golongan darah B :

Golonagn darah B biasanya memiliki masalah kesihatan yang berhubungan dengan kerosakan sistem saraf, insomnia, sakit kepala, penyakit hati, masalah haid, sakit tulang belakang, obesiti dan jantung oleh kerana itu penderita golongan darah B harus diet susu dan menghindari makanan yang berbahan dasar itik, ayam dan daging-dagingan yang lain.


Diet untuk golongan darah AB :

Biasanya memiliki masalah kesihatan dalam saluran darah, obesiti, kanser, insomnia, sakit sendi dan tulang . Oleh kerana itu disarankan banyak mengkonsumsi ikan sardin, tuna, susu kambing, putih telur hindari makanan seperti daging lembu, ayam, itik dan dagi…

Sifat dalam darah ( AB & O )

Image
Hye semua..
Jom kita sambung sifat dalam darah untuk AB & O
kalau siapa yang dah ketinggalan entry yang sebelum ni korang boleh dan terus ke entry yang sebelumnya..


DARAH AB

Manakala bagi orang yang berdarah jenis AB pula, mereka dilihat takut pada orang asing semasa kecil dan tidak suka bercakap. Tetapi sikapnya berubah dengan ketara apabila suka berkawan dengan ramai orang dan gemar melalui pergaulan yang bebas. Orang yang berdarah jenis AB bersikap optimis dan mudah berpuashati. Bersikap sombong dan tidak mahu dengar nasihat orang lain ketika tua.

Tenang dan bijak mengawal emosi, itulah keperibadian yang jelas terpancar dalam diri individu yang tergolong dalam kategori darah berjenis AB ini. Anda juga sentiasa menghormati orang lain dan ini menjadikan individu yang berada di sekeliling anda berasa selesa untuk berdampingan dengan anda. Anda juga memiliki sikap humor semula jadi dalam diri dan sentiasa bersikap menghiburkan dan ceria. Namun ada satu perkara yang harus a…

Sifat dalam darah ( A & B )

Image
Source: Persatuan Ibu-Ibu Comel Mengandung

Hye semua..
Hari ni kite berkongsi tentang sifat dalam darah..
Secara basicnya, mesti korang dah tau pasal ni..
tak ingat?
Jom refresh..



Darah A hanya dapat menderma kepada mereka yang berdarah A dan AB dan menerima darah A dan O sahaja.

Darah B hanya dapat menderma kepada mereka yang berdarah B dan AB dan menerima darah B dan O sahaja.

Darah AB dikenali sebagai Penerima Universal kerana dapat menerima darah A, B, AB dan O.

Darah O dikenali sebagai Penderma Universal kerana dapat menderma ke semua jenis darahA, B, AB dan O.


Golongan darah ternyata menentukan cara orang berpikir, berucap dan bertindak. Hal ini terutama diyakini oleh orang-orang Jepun secara lebih terperinci. Praktik pemilihan golongan darah ini dilakukan oleh mereka pada saat akan merekrut tenaga kerja untuk menentukan golongan profesional.

Untuk jenis posisi tertentu, jenis golongan darah yang diperlukan akan berbeza dengan untuk posisi lainnya. Kerana menurut keyakinan orang Jepun, tid…

Zodiak, Warna & Kamu

Image
Aries
Warna : Merah
Sikap : Agresif, suka bersaing, suka bertindak mengikut hati, berani, bahaya, sukakan cabaran, penuh bertenaga, perasaan sentiasa membara, bodoh, egoistic, tidak memilih, sombong dan bongkak.

Taurus
Warna : Hijau
Sikap : Bangga diri, keras hati, tabah hati, penuh perasaan, setia, ikhlas dan patuh, tamak,

Gemini
Warna : Kuning
Sikap : suka berpasangan, tidak tetap pendirian, pandai, selalu gelisah, cerdik, pandai menyesuaikan diri, tidak fokus.

Cancer
Warna : coklat
Sikap : suka mendidik, bersikap keibuan/kebapaan, cermat dan berjimat, suka berpuak-puak, tradisional, suka ikut mood.

Leo
Warna : Kuning emas
Sikap : Besar hati, murah hati, tidak lokek, dramatic, kreatif, ramah tamah, menghiburkan, suka muhasabah diri.

Virgo
Warna : Orange
Sikap : Suka menolong, effisien, cermat, sabar dan kritikal.

Libra
Warna : Putih
Sikap : Berbakat seni, ramah dan mudah berkawan, harmoni, selalu menjadi tumpuan, selalu bimbang dan ragu-ragu.

Scorpio
Warna : Hitam
Sikap : Kekerasan, suka berahsia, sentias…

SaYeR LahIr Hari......

Image
hehehe de saper2 1 kapal tak?

warna dan sifatnya

Image
Emas
Positif: Banyak ilmu dan gemarkan kejayaan. Memiliki kemampuan kuasa semula jadi yang besar, sabar dan bijaksana serta suka menolong.

Negatif: Gemar menyendiri dan bersikap terlalu tertutup.


Putih
Positif: Lebih mencerminkan sifat sabar, sopan santun, rendah diri, suka menolong dan gemar berjenaka serta mudah dipujuk apabila merajuk. Juga mempunyai fikiran yang bersih iaitu tidak banyak prasangka terhadap orang lain. Perasaan hati sentiasa tenteram dan hidup bertawakal.

Negatif: Boros berbelanja


Kuning
Positif: Berjiwa lembut atau halus dan sentiasa mendapat perhatian. Penuh kasih sayang dan berhemah serta sentiasa ceria. Positif dan sangat optimis serta memiliki senyum yang luar biasa dan tidak suka didesak. Sangat setia kepada pasangan.

Negatif: Sikap terlalu agresif mungkin membuat orang lain menjadi takut. Anda juga cengeng (sering menangis) dan mudah menyerah.


Merah
Positif: Bersikap berani, jujur, berdisiplin dan tegas. Sangat aktif dan disenangi serta bersikap terbuka. Anda ju…

AisKrim dan KoRaNg

Image
Best giler kalau dapat makan aiskrim kan kan!!Aiskrim kegemaran pon mewakili personality gak..ehmm yok tgk..

creadit to google


IceCream Strawberry: Digambarkan sebagai seorang yang jujur,setia & boleh dipercayai. Di kalangan kengkawan, kamu dianggap sahabat yang paling memahami sebab sikap kamu yang sentiasa sudi untuk menyelesaikan masalah kengkawan.Tak dapat dinafikan bahawa yang kamu ni sentiasa berusaha uTk meningkatkan kemajuan diri. Cuma kengkadang tue, kamu nie cepat berputus asa kalau tak dapat menyelesaikan problEm..
(mcm tu ker?)

IceCream Vanilla: Jenis yang peramah & mudah bergaul dengan orang ramai. Suka hidup dalam bermasyarakat & sering membantu sesapa yang ada problem. Selain tu, kamu pun ada semangat yang tinggi serta tak gentar menghadapi cabaran hidup. Dalam Hubungan kamu dikatakan seorang yang RoMAnTIK & sentiasa ceria. Jika berlaku perselisihan paham dalam hubungan, kamu takkan berputus asa mencari jalan penyelesaian. (wow..i like..!)

IceCream COkelat: …