Posts

Showing posts with the label MoodDown

shyyyy..dah kena "sembur"

Image
Hye semua..
Sambungan cerita kini bersambung

hehehehe.. sesuka hati je.

2 hari sebelum kejadian ini
aku di serang ini..

Bermulanya aku makan kuey teow.. Then malam tu lepas balik kerja, aku dah start gatal-gatal.
Mulanya aku ingat mungkin sebab aku mandi & balik lewat. Tapi lepas mandi pon terkeruk-keruk macam beruk. ishk! Lain macam sungguh..
Bila nak tidur ok sikit. Dah tengah malam mula tak sedap. Tangan kebas muka keras.. Badan gatal. Bukan badan je kaki ke tapak kaki Tangan ke tapak tangan Asal ni??
Bangun g tengok! Muka dah tak rupa muka aku dah! Mata sepet tambah lak bengkak. Dengan merahnya lagi.. Mula gatal-gatal tu hanya bintik-bintk macam kena gigit nyamuk. Lama-lama makin lebar & bersambung, bengkak & dah rupa peta pon ade. SIYES beb aku tak tipu!
Aku menyusu, mengandung.. fikir kena anak je.. Ya Allah dugaan apakah ini???
Anak, anak, anak..
Dah tak tahan punya pasal, sebab ashik terkeruk-keruk sampai aku menangis kot. Incik suami pon terkejut tengok aku. Terus…

Berbicara sendiri

Image
Selamat pagi =)



Hanya sekadar bicara dari hati
Seandainya kita berfikir jika kita membantu, kita akan dibantu, walaupun bukan daripada orang yang sama namun akan ada yang akan membantu.

Tapi sebenarnya kita silap!

Dan kita silap juga kalau kita kata “ehmm beria aku tolong orang dulu, tapi tak ade siapa pon nak tolong aku sekarang”

Seandainya kita membantu, bantulah dengan ikhlas, redha dengan apa yang kita lakukan. Insyaallah sesusah manapun kita ALLAH akan membantu. Mungkin kita minta sekarang takkan terus menerus jadi, mungkin takkan jadi, kerana DIA maha mengetahui segalanya. DIA tahu apa yang terbaik untuk kita.

*Agak malu aku minta pertolongan dari orang yang sama jika pada pertolongan pertama dia berkata TIDAK & yang seterusnya juga TIDAK =)


Bila aku berstatus isteri, jangan harapkan layan aku seperti dulu. Namun, aku masih orang yang sama. Tidak berubah sama sekali. Cuma mungkin kerana status, tanggungjawab aku mungkin berubah posisi. Jangan kerana ini, aku dianggap lupa jas…

Mummy to be

Image
Hye semua..
Lambat betul aku nak buat sambungan cerita ni
hehehe bz kit + kurang kesihatan lagi..
ape2 pon jom layan..=)


ABANG!!!!



Betul ke ni??
Nangis..suka..tah da bercampur..hehehe

YA ALLAH..

Incik suami muka nak cover..ahahaha
Ape lagi malam-malam ni call adik2 mama, abah, mak, abah
Esoknya g klinik untuk mendapatkan kepastian.



Alhamdulillah..betullah..ni bukan cobaan dah 5 minggu.
Start dari hari tu aku dah tak boleh nak huru hara lagi..
Lompat sana sini hahahaha
Rasa pelik pulak..

Selang beberapa minggu,
Aku dah mula mual,
Makan dah kurang,
Jangan kata makan, bau makanan pon dah tak mampu..
Semakin lama makin teruk..
Mual muntah pening campur semua.



Kepala ni memang tak boleh nak angkat..ashik tdo je..
Kerja? Jangan cakap r.. kejap on kejap off..
Nasiblah bos tak kisah..kalau tempat lain dah kena buang kerja kot.
Rezeki anak..

Semua jemputan bulan ni aku abaikan..*maaf ye aku betul2 tak larat

Kesihatan aku makin menurun..
sebulan lebih aku & incik suami duduk rumah mama*untung…

Mana pegi ha??!

Image
Hye..hye..hye..
Wujud lagi aku hahahaha..
Alhamdulillah..aku ade lagi. Cuma kurang sihat.
Maklumlah hormon belum baik..kui3

Mana aku menghilangkan ek?
Aku tak hilang pon ade je.
Selalu memerhati blog ni & kawan2 lain
Ok begini..
tak silap aku awal Dec aku bebel-bebel kenapa lewat sangat datang bulan ni.
Sebab aku memang bermasalah sejak 2010.
So bila dah kawen ni, risau la

Nak-nak pulak de sorang makhluk kat tempat kerja aku selalu mempertikaikan aku.
Katanya “Dah lame kawen pon tak de anak”..*lame sangat ker?
Ye memang tak di nafikan dia kawen selang sebulan dua BINI da melekat.
Erk..lelaki tapi mulut..mengalahkan JOYAH bisanya..

Nak buat tak tau..tapi hati aku ni kecik..
Balik umah nangis-nangis kat incik suami.
Tak tahan dengan tu ada gak aku ngadu dengan seseorang yang bergelar SAHABAT.
Incik suami dengar je r..sambil pujuk-pujuk.
Kata incik suami.. “kita enjoy..” hehehee..cyg ucuk iya ni..weeeee
Buktinya aku & incik suami mayau je tahun lepas hahahaha..



Walaupon begitu, k…