Showing posts with label throwback. Show all posts
Showing posts with label throwback. Show all posts

Wednesday, July 8, 2009

Melayan perasaan...kenangan lmer mengusik jiwa


DULU AKU...
-->
Aku de sorang abg..
Aku sgt2 sygkan dia..
Dgn dia aku buka mata..nk kate dapat knal dunia xde r..
Cmer aku blajar kuar jln2 dgn dia r..maklum r aku ni kuno..
X mcm org len. X mcm adik2 aku..
Aku dulu dok umh jer..kuar time de benda nk wat..
Klu nk lepak2 dgn kwn2 ni xde r..
G sekolah balik umh tu jer aktiviti aku..
Kecuali klu de aktiviti kt sekolah so lme kit r aku kt sekolah..
Sbbkan aku agak kasar mcm lelaki, muka pun agak garang (huhuhu)..
Xde boy pun minat kat aku..
Aku pnh dimalukan di sekolah gara2 lelaki..
Kisahnya bermula bila aku hantar 1 surat yg menyatakan hasrat aku untuk berkawan dgn dia..
Mmg de minat kit kt mamat tu..lgpun ssh nk tgur dgn dia..
So aku wat r keje bodoh tu (hantr surat)..
Ape yg berlaku???!!
Dia (mamat tu) tampal surat aku tu kat papan kenyataan kelas dia..sume kwn2 n cikgu bc surat tu..
Yg plg besh kt surat tu de nmer aku..
Huh mmg malu giler siot..
Aku ingt lg ms tu..
Haniza n Fatimah yg tggu aku balik..
Aku x blik mcm org len.. (org len balik kul 1 aku kul 2 br gerak balik sbb nangis mcm nk mati)
Esknya aku mcm xnk g sekolah..tp g juga..mmg aku perasan ramai mate2 yg memandang aku..
Ehm..mmg lelaki xske aku..
Pe salah aku ek?
Aku pun mmg xramai kwn.. sbb aku x ramah.
Dr sekolah rendah lg budak lelaki da buli aku..
Aku x faham dulu de sorg budak (skrg dgrnya da jd pemain bola sepak kebangsaan..xtau r..)
Xblh bertembung dgn dia lgsg.. klu jumpe ske sgt cr pasal..
Kutuk aku r pe r.. sampai abah msukan aku taekwondo.. (huhuhuhu sempat jg aku menang pingat)
Berbalik balik pd citer abg td..
Dia sbnrnya abg sepupu kepada kwn baik aku dulu..
Perkenalan bermula dr handphone..
Ms tu br F3.. aku dpt hp pun sbb tuisyen jauh.
Balik jer umh da xheran da hp tu..siap simpan dlm kotak..
Ye r ms tu kwn aku mner de hp..
Hbs aku nk contect sape je kan..
Klu x silap ms tu da hujg thn..
Ha dr situ r perkenalan ku..huhuhu
Dia cume de no hp aku jer..
Xde no umh..
Alamat..
Sume dia mintak..
Aku x bg.. sbb aku rs dia cume kwn chat yg aku x knl n aku x cye..
N 1 lg sbb dia lelaki.. (ms tu aku da agak anti lelaki)
Enth cmner akhirnya aku bg juga..
1st pengenalan kami..aku da dpt hadiah hr jd..dr seorg insan bernama lelaki..
Sbb dia pndai computer..
Dia wat 1 slide biodata dia n wish aku hppy b’day.
Ske r pe lg..
Tiap kali balik sekolah mst nk msg dia..
Kdg2 call berjam2 lmernya..
De je citer nk borak.
Aku syg dia mcm aku syg abh..
Sampai 1 ms dia dapt pggilan dr IKM ms dia nk g IKM tu abah pun g kursus..
2 minggu aku dmm.. susut badan aku sampai tudung sekolah yang aku pakai longgar kene pakai pin.
Ms ni kau blm lg dapt tgk muka dia yg sebenar..
Just tgk pic jer.
Bler da genap sethn..dia cakap dia nk jmper aku..
Aku menagis2 xnk jumpe..
Aku ckap biar r aku knl dia mcm ni sampai bile2
Sbb klu dia jumpe aku..
Mst lps dr tu dia xnk jmp aku lg..
Aku slalu memikirkan yg aku xde rupa..
So de lelaki yg akn ske or nk kwn dgn aku..
Dia ckp dia bukan org yg mcm tu..
Akhirnya kami jumpe juga..
Dia dtg umh aku.. ms tu mama abah xde cume adik jer..
Ehm.. mmg aku x reti layan org..
Buat r air mcm biasa..
Mkn? Mkn per ek heheheh xingt.
Da lme kit tu..
Dia ajak aku tmn dia..
Katenya jmpe kwn..
Aku pun ikut r..
Sampai2 jer kt tempat kejadian..
Haaaa? Perempuan? Kawan ker?
Aku try call kwn baik aku tu..
Tnya punya tnya..
“tu awek dia r!”
“what??!!”
Korang pun blh agak aku cmner time tu..
Jd r aku tiang telepon tiang letrek kt situ..
Ade kalanya aku kt belakang
Ade kalanya aku kt depan..
Da hbs dorg berbual..
Abg ajak aku makan..
“xper r mama da call pggl balik..”
Dia buat muka jugak r..
Biler dapat jer balik..
Ape lg berlari aku 100km/j
Smpai slh train..
Ehmm mcm 2 r citer aku dgn abg..
Mcm2 r lps tu..
Ske duka..
Tu kan lumrah..
Dia mmg baik..tp aku nk SPM dia sggup dtg jauh2 nk ajar aku..
Tp sbb aku ni lembab n xpandai mcm dia..
SPM aku terok r..
Dulu ms mula2 knl aku pnh tny dia x malu ke kwn dgn aku..
Ye la aku x pandai mcm dia.. n org2 yg dia kwn sume pandai2..
Awek dia, adik sepupu dia pandai..
Tp ms tu dia x kisah pun..
Tp skrg?
Hubungan kami berlarutan smp 5thn jg kot..
Aku xblh trima yg dia ckp
“abg da lepaskan adik abg”
Ayat tu dia ungkapkan pda org len..
If abg xske kt org skali pun nper xbersemuka?
Abg wat org terhegeh-hegeh menagih kasih syang abg
org je pk “aku de abg” tp abg?
Yup I know dat..NOBODY PERFECT but b4 dat abg x pnh berahsia dr org
Klu de pun abg akan bgt jg..
Tp x lg skrg..
Abg tau kan ape2 cite org nk dgr dr abg sndiri.
Abg blh kate “dulu len skrg len..”
Dulu org adik abg skrg bkn ke lg ke abg?
Klu dulu abg de awek..
Abg still dgn org..
Bile abg de awek br..
Abg biarkan org..
Nper?
Nk suh org berdikari?
Slame ni org x berdikari?
Abg da de awek br nk msg org pun x mau..
Nk wish hp bday, wish hr raya, wish puasa..ssh..
Mahal sgt msg abg..
org msg abg pun abg x bls..
thankz coz jd abg org..
thankz coz ajar org..
APE YG ABG AJR ORG AKAN IKUT..
-nobody perfect-