Showing posts with label Ramadhan09. Show all posts
Showing posts with label Ramadhan09. Show all posts

Thursday, October 1, 2009

Conteng-conteng..

“cerita aku yg membosankan”

11 sept.. seminggu after teddy bear birthday,
We all berbuka puasa beramai2..
Ms kompn punya r ramai..
Last2..ni jer yg de..
Nsb r de dr xde lgsg..
(sorg lg ajoi..dia da blik dulu..len kali r ek aku amek pic ko..huhuhuu)
Thanks bebanyak sbb korg nk juga berbuka reramai cmni..
Next time kite jmpe lg keyh..
Ms makan2 dgn xdirancg..jmper..member lmer..
Nizasha..lg gk r xjmpe..
Huhuhu..
Da tukar2 no ni..klu khwin jgn x jemput lak..
-xptt btul aku ni..-


17 sept..mama abah n adik2 kuar g jln TAR..
Maklum r borong raye..
Aku je xdpt g sbb aku da pnt giler..
Konon nk blik r hr ni..
Tp x larat..
Abg cyg aku da blik t/hr td lg..
(pntg de peluang..terbang terus)
So aku xde r bj raye..entah r mood aku hilang
Untuk beraya..pehal tah..
LANTAK R..
Hr ni jugak aku berbuka sorg..
Sorg2 kuar,
Sorg2 bli mknan..
Sedeyhnya..
Ehmm mati nnt pun sorg2 kt dlm tu..MyEm0.Com


18 sept..akhirnya smpai jg aku
Kt sg.besi..
Balik2 aku trus tdo..
Kul 11pg aku smpai..
Tdo smlm kul 4,
530 bgn sahur n xtdo smpai r aku smp umh
Hehehehehehe..
Ptg xptg sgt r..aku da bgn utk tlg mama masak,
Kemas..entah aper2 je aku kemas..
19 Sept..after sahur n subuh..
Kul 10 br aku bgn balik..
Sambung lg kms..
1 tuperware aku kupas bawang..
(mcm kenduri lak)
Masa ni..dpn umh aku da lapang..
Maklum r org sume da blik kg..
Ms dok beranda..tgk jln lapang mcm tu..
Rasa nk tdo je..MyEm0.Com(GILOK)
Ehmmm da berapa thn aku raya cmni..
Sbb tu r da xde rase da raye..
Mlm ni..syamin n anep nk bw aku lak g jln TAR..
Wah 1st time oooo..
Asalnya aku akn g bersame 2 org lg kwn aku..
Tp malangnya..ehmmmm
Mcm tu r.. (mcm 2 r..xyh ckp lg)
Mcm2 ragam..
Aku br g..so pelik r cikit bg aku..
Bj mmg murah2..
Tp kne pndai tgk..
De yg kt setiap booth tu, jd patung untuk bj yg dijual..
Kelakar r..
Lelaki pakai bj kurung n tudung
Nek ats tangga or kerusi yg tinggi2
Jerit harga baju..
Lbih kurg..
“meh2 kak, abg msuk2..harga runtuh..hr ni jer..esok xde lg..lenkali pun blm tentu dpt..mari2”
MyEm0.Com
Ye la kot..
Mlm ni juga bertalu-talu msg msuk..
Aku bls yg bg msg je..
Yg len sorry r ek..
Huhuhuhu..
Bukan pe..
Mls je…
Mlm ni jg nk send msg, call pun ssh..
Jln punya jln dpt gak aku bj hijau..
Len r kit dr yg aku de..
Baju aku thn ni kebetulan sama dgn
Bucuk aku..waa..
Sedondon kiter thn ni..
Hutan bergerak..
MyEm0.Com
Kul bape aku blah dr tmpat tu pun aku x tau..
Yg aku tau..
B4 balik..
Kami g mcD.. kui3..
Ni pun 1st time aku wat..
Rs kul 2pg kot.
Layanzzzzz..
Msa kt mcD,
Aku dpt pggilan..
Haaaa?...
Ehmm..aku xtau nk borak pe dgn dia..

Da mcm org len..
Jauh..

Xknl..

Xmesra..

Balik trus basuh bj..
Sbb esk nk pkai..


20 Sept..Raya da.
Pg2 cm biase r aku tolong mama..
Sedia kuih..
Potong setupat..
Hidangkan..
Alah mcm tu r..
Mcm xbiase lak..
Da siap sume..
G jln2 1 umh..(mcm beso je umh)
G minta ampun n angpau kt mama abah..
MyEm0.Com
Lps 2 ckp cmni..
“ha.. spe nk mnta maaf dgn alg? Tp de duit r..”
Blh plak mcm tu ek..
Hr tu..aku r org terakhir makan..
Agk da ptg kit..abah bw g mines..
Huh bukan bw g beraya..
Mama n angah bli kasut,
Mama n Lynda bli beg..
Aku??
MyEm0.Com


21 Sept..
Xde pe pun yg besh..
Cuma ptg tu..
Kami g kubur nenek kt Gombak..
Mcm biasa r sedekahkan bacaan Yassin..
Lama aku pndg..
“Nek, Ajia dtg ni..rindu kat nenek..nenek g cepat sgt..Ajia da blh bawa kete dah nek. Dulu Ajia ckp Ajia nk bawa nenek kn..tp xsempat. Hr tu Ajia balik kg. Umh sunyi je..xmcm ms nenek de. Skrg ayam lalu dpn umh pun ssh nk tgk..”
Selesai baca Yassin..
“Ajia blik dulu ye nek, nnt Ajia dtg lg..Ajia syg nenek.”
Sebak hati aku..
Kubur nenek bersih.
Kat hujg batu nisan de tumbuh pokok cili sma mcm kt umh kg yg nenek tanam dulu..
Tak tau mner dtg pokok tu..
…………………………….
Dlm kul 7 umi dr Melaka smpai..
Meriah umh..
Umi smp lmbt sgt..klu x blh g kubur skali..
Mlm tu makan besar r gk..
Da ramaikn..
Tp masak simple je..


22 Sept..
Lps b’fast, dlm tgh hr mcm tu..
Umi da balik Melaka..
Kejap sgt..
Aku pun klu trun Melaka,
Tgh hr smp mlm da blik..
Lg cepat..hehehehe
Mlmnya aku dgn adik2 jln2 g car4..
Xde motif pun..just bosan.
MyEm0.Com


23 Sept..cyg aku balik dr phg.
So aku ajak dia trun Melaka
G umh Ila..
Sje je..
Dia drive lg..
Cian dia..
Huhuhuu jgn mrh ye cyg..
Tp mmg sporting..
Xbising pun..
Dlm hati xtau r..
MyEm0.Com


24 Sept..sejarah bg aku.
Aku tmn cyg aku dr kul 9 pg smp 8 mlm..
Sbb de org nk tgk kete dia..
Kwn2 dia xde so aku tmn r dia..
Smbil tu kami merayau2..
Smpt r men bowling..

Yeyh..aku menang..MyEm0.Com
So dia bnje aku kt kerusi urut..
Ingt lg ok..sakit r!!
1st time aku jmp kerusi urut berbyr kt tmpat awam.


25 Sept..aku beraya..
1 umh je..
Kt putrajaya..
Pergi berlima aku sorg jer perempuan..
So pe lg jd ‘bhn’ r..
Tp xde r ‘bhn’ sgt..
Sbb dorg syg aku..MyEm0.Com
Tp 1 je yg aku terkilan n sedih..
De kwn aku ni..cikit pun xtgur aku..
Aku jd serik da nk beraya lg mcm ni..
Ehmmmm..
Aku g umh tu tgk TV n makan je..
Aku rs mcm tmn kwn2 aku beraya je..
Sedangkan aku beraya umh org yg aku knl.
SOWI YER KWN.. SELAMAT HARI RAYA..
MAAF YA..TP AKU MMG TERKILAN DGN KAMU..MyEm0.Com



26 Sept..Am n Cyg ku beraya di umh..
Hri ni pun ramai..mne xnya..
Nek ngah n family pun dtg..
Am n Cyg ku dtg dr tgh smp mlm..
Hahahaha..
Am wt h/work samer dgn aku
N Cyg ku
Ikut abah jual HP..
OK R TU..
MyEm0.Com


27 Sept..ptg nya aku kembali ke BMI..
..............
Cyg ku da jual kete, so kete aku akn bertukar tangan..
Dia xde r bli..Cuma hbs kn byrn..
Lps ni dia nk bli motor..
So da lengkap..
Nnt2 aku da keje aku lak bli 1 lg kete yg agk sederhana..
Klu nk g jauh nek wira, klu jln dekat nek r kete aku tu..
Sedey aku..dulu kete tu dgn aku..
Skrg x lg..
Abah ckp “ko bergilir r dgn dia. Nnt dia dgn ko jg. So kete tu ko pakai jugak..”
So kire bakal menantu r ni..
Hahahahahaha..
Ape2 r..yg pntg aku saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayang sgt kete aku..


lastly...pic raye..yg aku da framekanMyEm0.Comn make it like old pic

Saturday, August 22, 2009

Kejutan Malam 1 Ramadhan

Cayer @ x..setiap Ramadhn n Raya..
Aku akan tertunggu-tunggu seseorg..
Seseorg yang aku gelar ABANG..
Bukan suami @ kekasih..
Tapi abang kepada seorang adik..
Aku akan tggu msg dr abg aku ni..
Tp sejak2 kami da makin jauh..
Da makin x rapat..
Ssh sekali aku nk dapat msg dia..
Aku pendam rasa..
Akhirnya aku da xde dia..
Mcm lgu ST12 yg aku tukar kit..
“1 jam saja ku telah bisa sayangi kamu di hati ku
namun bagiku tuk melupakan kamu
aku perlukan waktu seumur hidup ku”
Tp mlm ni aku..
Just nk mnx maaf n halalkn pe yg dia da bg kt aku.. lastly wish SALAM RAMADHAN abg..
Xsangka dia bls..
Aku senyum..
Aku sayu..
Short msg..
Wat aku terharu..
Kenangan lalu..
Menerpa kembali..
Ekkkk…
“Berangan plak dia..mek da tggu utk mkn r!”
Cepat2 siap trun bwh g mam..
Hilang sume angan2 td..
..hye sweety, I LOVE YOU..
Msg aku..
“syg abg da sampai”
--senyum—
Da slamat syg aku..
Bls
“ok syg..mandi,solat n rest ye.. ”

Spt biase sambil tggu makanan sampai
Girl…
Xlari dr gossip..
--muka kelat—
Da sampai hostel
Mendarat kt bilik diode dulu..
Kcu dia nk gosip2
--gelak ngade2—
--batuk lak—
Mandi..

Da siap sume kemas pe yg ptt..
11 lbh..
01237….
“no saper ni? Mcm knl..”
--ckap sorg2 –
“hello..”
Dlm hati..”erk dia??”
“suara dia len..dmm kah dia? Sakit kah dia..? ”
Nk tnya tp x terkeluar..
Pe aku rasa?
Segan, malu..pelik..suka..
Jd 1..
Thankz..aku agk happy..
Walaupun in same time rasa nothing..
Kate syamin..
Forget about da past
Pandang dpan..ha Nampak pelamin..
Huhuhuhu..