Hanya Kerana Cinta - Saya Redha

segala watak2 yang terlibat dalam cerekarama ini tak de kene mengene bagi segala makhluk2 yang bernyawa mahupun yang telah "kiok" dia alam fana ini.... ianya hanya sekadar cerita..




hari tu awak cakap awak sunyi....
biar la awak ramai kawan pon...tapi jiwa awak kosong..
awak mencari peneman bagi mengisi kekosongan hati awak.....
dengan takdir tuhan kita ditemukan.....
awak tau tak.....
takde bende yang dapat saya zahirkan dengan kate2...
selain saya hanya mampu cakap..... "sukerrrr nyerrrrrrr saya!!"


kate orang dari mata jatuh ke hati.....
macam tu la saya dengan awak!!

sejak pertemuan pertama lagi kite saling "suke-menyukai"

bila hati dah suke...rase cinta dan sayang pon timbul antara kita
bila hati dah suke...kentut pon bau wangi wak
biar la awak sendawa tahap raksasa pon
giler macam gaban pon
saya terima awak seadanya

saya harap kali ni saya tak jumpe orang yang salah
saya harap awak tak macam gaban2 yang pernah saya jumpe sebelum ni
dengan ada nya awak, apa yang boleh saya gambar kan di sini

saya "HAPPY GILER" wak....

xkesah la awak macam mane pon....
kalau hati dah suke.... sumenye indah kan wak????

kehadiran awak tu bagai satu nikmat yang tuhan beri untuk saya.....
tapi!!!

kerisauan tetap ade
sebab awak jauh
saya tak selalu ade untuk awak
saya tak dapat nak jage awak macam kapel2 lain

tapi awak selalu yakin kan saya..

"takpe sayang..... walaupon kite jauh.....tapi kite dekat di hati.."


sejak kehadiran awak
saya menjalani hidup yang indah ni dengan penuh rase cinta dan sayang
saya ikhlas sangat awak
kalau boleh hari2 saya nak bagitau yang

SAYA SAYANG AWAK.....

SAYA RINDU AWAK...


SAYA SELALU ADE UNTUK AWAK...


AWAK JAGA DIRI BAIK2 EA SAYANG...



kalau boleh hari2 saya nak tanya awak.....


AWAK SAYANG SAYA TAK HARI NI??

AWAK RINDU SAYA TAK HARI NI??


AWAK BUAT PE HARI NI??



segalanya kita kongsi bersama kan wak???
sama2 susah...
sama2 senang..
sama2 suke...
sama2 nanges.....
same2 kongsi cerita....

awak ingat tak????

semuanya saya terima seadanya awak
saya tak rase susah pon awak

kate orang bile hati tengah bahagia...
sume nye jadi mudah...
senang..
dan tenang....

SAYA BAHAGIA SANGAT

Tapi satu hari awak berubah
tibe2 je awak diamkan diri

saya dah tak dengar lagi kate sayang...
rindu dari awak.....

bila saya tanya...
awak cakap....takde ape2
awak cakap awak bz dengan keje
awak cakap awak penat

takpe la awak...
saya faham keje awak.....
tapi semakin hari awak semakin hilang....

kenapa awak??

awak ade masalah ea?
takpe awak
awak amik la mase awak
saya tunggu awak
saya doa kan agar awak pulih seperti sedia kala

memang penantian satu penyiksaan!!

saya rindu awak yang dulu
rindu sangat

awak yang saya kenal tak mcm ni kan???

saya sabar je wak

insyaallah ade hikmah bagi orang bersabar ni

sehinggalah satu hari bila tuhan dah bukak pintu hati awak untuk bagi tau saya......

"SAYA TAK NAK AWAK KECEWA...TAPI SAYA TAK NAK TIPU DIRI SENDIRI"

"AWAK....KALAU SAYA TAK DAPAT NAK BAGI HARAPAN KAT AWAK...AWK BOLEH TERIMA TAK?"

"HUBUNGAN KITE BANYAK HALANGAN...SAYA TAK TAU NAK PK APE DAH"



ya allah!!

luluhnye hati saya... tuhan je yang tau

apa salah saya awak???

soalan ape ni awak????

saya tau awak sayang saya kan.....sebab tu awak tak nak kecewa kan saya kan??

kehadiran saya bagai kan satu KOMITMEN buat awak...

ye saya tau..

kite jauh...
saya tau masa kite tak banyak bersama
mase kite singkat
saya tak diberi peluang untuk faham awak

maaf kan saya kalau kehadiran saya ni membebankan awak

banyak yang awak pk kan??

awak tak nak saya berkongsi masalah dengan awak
saya tau niat awak tak nak susah kan saya
atau pon mungkin awak keliru dengan keadaan awak


takpela awak
saya tak salah kan awak
saya doa kan agar tuhan leraikan ape yang tersimpul dihati awak
semoga tuhan menemukan jawapan dalam setiap persoalan yang bermain di fikiran awak
mungkin ade hikmah disebalik kejadian
jangan lah disebabkan hal ini kite berdendam ye awak
saya ikhlas untuk terus sayang awak
tapi saya tak kan mengharap pada hal yang tak pasti
jodoh pertemuan di tangan tuhan
mungkin kite tak kan serasi kalau hidup bersama
sebab tu hati awak pudar tibe2
mungkin juga saya belum cukup baik untuk awak
ade yang lebih baik yang boleh mengisi kekosongan jiwa awak

saya harap awak menemui kebahagiaan
saya redha dengan dugaan ini
saya mintak maaf andai selama ini saya menyusah kan awak
saya mintak maaf kalau saya mengada2 atau berlebih2 dengan awak
terima kasih awak sebab banyak bersusah payah demi cinta kita
sekurang2 nya saya dah berusaha membetulkan keadaan
tapi apakan daya jodoh kite tak panjang kan


pasal saya??

awak jangan risau ea
saya tetap menjalani hidup macam biasa
tuhan telah menetap kan jodoh bagi setiap insan
cinta hanya sekadar jalan cerita untuk kite lalui
sebagai dugaan dan pengalaman bagi mendewasakan kita
tuhan bagi pinjam awak sekejap untuk menduga hidup saya
dan terima hakikat dengan hati terbuka...
sekurang2 nye saya dapat merasai kebahagiaan bersama awak walaupon sekejap

kalau saya rindu awak
saya akan selalu doakan kebahagiaan awak
saya hanya berserah
segala ketentuanNYA adalah terbaik untuk hidup kite
saya tak kan pernah lupe awak
awak jage diri baik2 ea
jangan nakal2
kalau ini sekadar dugaan kite
andai ade jodoh tak ke mana

p/s: jangan bersedih....kekasih pilihan allah akan dihadiahi dugaan paling hebat....tanda kasihNYA..jalannya dihiasi duri-duri duka...agar kita tidak lena atas nikmat yang melimpah......
cerita dunia hanyalah sementara.... segalanya hanyalah pinjaman......
redha atas ketentuan NYA....


aregya: cerita ini di copy dari seseorang yang mau di ketahui dan di kenali.. thanks ye kamu..=)

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..