5 Mei..Cinta Monyet---> Cinta Hati

Hye semua..

4 Hari lepas anniversary aku & my ex-boyfriend..

Hahahahah ade 2 orang peserta GA yang aku baca..dorang pelik dengan aku sebab..
Aku sambut anniversary dengan ex-boyfriend..

“kenapa da ex pon still nak smbot??”

Memang la ex-boyfriend..sebab dia da jadi suami aku sekarang..huhuhuu

Wah..da 6 tahun da aku & dia..

Celebrate tak???
Jawapan aku..tak!

Ishk tak romantic tul..
Jawapan aku..romantik tu bile sambut ker?

Kih kih kih kih..jawab2

6 thn yang lepas..
ingat lagi masa tu cmne aku angau bile dia start msg dengan pangilan “syg”

Camner ek mula2 kenal?
Mula2 aku tak le kenal mne pon..
ter-kenal*istilah untuk tak sengaja kenal..hahahahahha pon sebab dia 1 kelas masa ILP dulu.
Aku tak ske dia sebab aku pernah tnya dia nak wat kerja..means mintak tolong ajar r.. dia boleh ckap

“tak tau, tak tau”

dan blah macam tu je..
GILER SOMBONG aka BONGKAK..
Start tu aku da mula cop dia BERLAGAK!

Aku da tak tegur da..malu beb orang buat mcm tu..tengok dia pon tak nak..panas je hati aku tengok dia.
Bile aku tak suka dia, dia lak menyakat aku..lagi aku panas..

Tapi tu la kan orang cakap jangan benci orang..nanti kita sayang..

Tu la yang terjadi kat aku..
Kalau dia tak de aku tercari-cari..
bile dia dekat dengan perempuan lain aku jadi cemburu..
asal ni?? Pelikkan? Padahal tak suka.

Biasenya da 1 kelas mst ade no phone kwan2 kelas kn..tapi aku tak de no dia..sebab xde keperluan pon..*huhuhu kejam!
Tapi tah macam mne aku mintak no phone dia dari slah seorang kawan kelas aku. Konon nak menyamar..tapi dia lbh awal dapatkan no phone aku dari kawan kelas..ayo..malu sudah.

Da tau no phone..start msg2. GATAI hahaha

Aku dengan gaya brutal tak bertempatnya.."aku” “ kau” jer r msg.
Aku still anggap dia kwn walaupon aku da mula rasa perasaan pelik.
Ye la aku ni sape..da la tak lawa heytam lak tu..aku tak nak kecewa dengan lelaki macam yang b4*penah couple dengan senior 1 bln je bertahan
dan yang dah ade masa tu*masa ni aku menaruh hati & berharap pada abg angkat..
So biar la aku biase2 je..

Ok sambung..aku msg dengan gaya brutal..dia lak msg “awak” “saya”..
pelik budak ni..
aku tnya kawan aku..dia ckap..mungkin org negeri dia bahasakn diri macam tu kot..aku pon ye kan lah..tapi aku heran dengan org lain dia bahasakn diri “kau” “aku”..pelik lagi..

Sampai la tanggal..5 Mei..
1st time dia msg aku..tak ingat ape..tp last skali ade “hati-hati ye syg”
mak ai 10kali aku baca msg tu..
betul ke ni??
Siap reply..

“awak panggil ‘syg’?”

Aku diam je sorg2..tp mulut tu ashik nak tersenyum je..
sampai telinga lak tu..
puas la aku cover tak boleh..ashik ternaik je..hahaha
tolong2 nape ni???!!
sampai la member dorm aku tegur..aku pon bgt r..pergh!!! dorang menjerit macam kne hysteria..hahahahah..

aku couple tu da hujung sem..member2 tak perasaan langsung*kecuali rakan terdekat tu pon aku yang bgt
Dalam kelas aku & dia mampu msg je tak bertegur..sebab aku malu giler..aduh…
dia ok je tegur aku macam biase..dia paggil aku “AreG” aku panggil dia “Mus”.
Tapi msg.."abg” “ayg” ewah…

Hubungan terhidu bile da betul2 nak hbs blajar masa tu da nak g pratikal..sampai lecture pon tahu..kantoi!

Masa mula2 knal..aku pkai maxis dia pkai celcom..
Sampai 1 hari tu, dia suh aku blikan dia no maxis*pkai duit dia r
Aku yang pilih no tu dan no tu dia pkai sampai sekarang…

Tu la cerita kami..next year aku cerita lagi k..hohohohoho

aku memang slalu comey dalam gambar ahhahahaah.. IyaPopopoi...mmmmmuah..


Short spelling
*ILP - institute latihan perindustrian
*r - la/lah
*da - dah/sudah
*bgt - bagitahu
*g - pergi

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..