Aktiviti sebelum puase | Deco2..BeRtUkAr!

Hye semua

ni cerita kedua sebelum puase

ade beberapa minggu lagi masa ni, untuk aku berdeco2
entah la tetiba aku amek tindakan drastik dlm masa 4 hari untuk aku kata

"sayang..Ira nak cat umah!"

mula2 mendapat tentangan gak r. En Popopoi mcm wat nak tak nak je..
ye la
mengecat ni penat,
nak alih barang,
duit kompom kne kuar bnyk.

ehm agak down di situ..

time keje lak aku & kak wa berYM mendeko2 rumah..
idea dia mmg besh.*tq kak wa
warna rumah nak cat ape, aku yang google..
dalam google2 aku terpukau dengan warna hijau..

"tekat! hijau jugak"

bincang balik dgn Popopoi..
dia still berat..
aku still berkeras..*aku mmg degil!

Sabtu,
dengan pertolongan abah mama & azlie termasuk la Popopoi
rumah aku di cat..

mula2 makan dulu..KFC tu..huhuhu
Next aku, Mama & Azlie start mengecat.
Abah & Popopoi?
Dorang tukar semua lampu dalam rumah ni jadi lampu save energy..

dari kul 1 sampai kul 7

hasilnya


dari yang ini..

Yang blur tu blik aku..hahaha sepah! ni permandangan dari pintu masuk


sebelum cat..ni lah warna rumah. kat sini kalau korang perasan kat pic di atas aku letak baju area ni..huhuhu





kepada yang ini..

permandangan dari livingroom ke luar..da kale hijau lorh huhuhu


permandangan dari pintu luar ke livingroom. Terpaksa di blurkan kepala aku sebab tak pkai tudung huhuhuhu..dalam pic yang penggang camera tu la kak wa.

Lepas da siap..tong kaler biru tu tak berada di situ lagi da..da lapang..
Lepas siap kemas tu jugak..Popopoi tanya..

"sayang..kita nak bli kerusi / sofa cmner?"
"warna apa cantik ye?"

wah.. dia lak bersemangat.. skenya!!! sayang banyak2 kt kamu..
mungkin sbb rumah da lawa + kaler menarik so mood nk deco2 tu sampai..huhuhu

ni la persiapan kami b4 sambut puase..=)
kalau ade rezeki lebih b4 raya bli kerusi kayu / sofa lak.. korang rasa cmner?

huhuhu

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..