Cerita Lame b4 puase - Poppy

Hye semua..
Rasanya ni cerita terakhir aku…
Untuk cerita b4 ramadhan..

Ok jom layan..

Seminggu ke 2-3 hari sebelum pause
Aku dikurniakan*huhuhuu kurnia r sgt

Seekor anak kucing..
Nangis aku masa jumpa dia

Cerita bermula..
Masa tu aku lg beberapa minit nak smp ofc.
Aku nmpak kereta dpn aku mcm mengelak something..
Mayb lubang kt jln.
Bila aku dah dekat, aku pon mengelak..

YA ALLAH kucing..

Dengan keadaan da tak blh buat ape2..terduduk*seaakan2 tgh berehat ditgh2 jalan.
Aku nekad untuk U-turn balik.
Tengah2 jalan aku berhenti & angkt dia.

Kaku,
Mulut berdarah,
Da tak mampu nak bunyi.

Aku bawa msuk ofc. Nasib bos xde.
Time rehat, aku g klinik ayak klinik tu buka kul 8 – 12 je lps tu tutup
Pelik bukan hari Jumaat pon.

Aku msg Popopoi ckap aku jmp kucing
Dia kasi bwa balik. Nak tinggalkan mmg tak sampai hati.

Aku bawa blik juga kucing tu. Lame btul dia tggu nak dapatkan rawatan.
Dari pagi aku jumpa, petang aku balik kerja baru boleh g klinik.

Nasib xde pape kalau tak kompom aku meraung..

Aku g amek Popopoi kt rumah dulu baru g klinik.

Doktor kata dia ok xde pape.
Cuma demam. Mungkin terkejut.

Aku minta Lynda yang namekan..
sebab sume kucing kt umh dia yang name kan..huhuhu
So kami pggil si kecik ni..POPPY..

Hari pertama kedua..
Makan bersuap.

Hari ketiga dh boleh makan cikit..
Cukup seminggu da boleh melompat2
Wahhhhhh besh!

Aku letak kt umh mama sbb kt sne da de kucing.
So dia blh ikot kucing2 tu (baby n lilo)

Ingat nk bwa blik da..skali mama tak bg das bb dia sgt comey & lincah skrg.

Rezeki ko la poppy..ramai yg sayang..







Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..