Top Up about

Hai semua..
Sihat?
Aku sesebe*selsema r..ayak!
Tak kisah r..janji stil boleh bernafas, makan, berjalan-jalan..alhamdulillah

Tetiba je hari ni aku nak ajar cara korang camner nak top up secara manual..
Di sebabkan aku ni penjual top up tegar hahahahaha
Bila aku masukkan orang top up, kadang-kadang tu top up sampai dalam bentuk pin.
Dah sudah dorang tanya aku. Aku pon lupa juga. Maklum la sekarang semua da senang..kan

Sememangnya sekarang nak top up da mudah.
Pergi je kedai cakap “maxis 5” ko bayar, sat gi masuk je dah..

Tapi tiba-tiba sever down..top up kad je ade..nak beli ke tak?
Beli la kan. Tapi puas tanya macam mana ek nak top up..hahahhahaha*gelak lagi!

Dari sumber-sumber yang aku search, macam ni la caranya (sila rujuk dibawah ni ye) & aku selitkan lagi cara semak baki..*baikkan aku hahhahaha




Cara reload pin
*111*14-digitpin# tekan call/send

Cara reload hottiket
*105*16-digitpin# tekan call/send

Cara semak
*122#

Cara semak bagi untuk hottiket
*129#



Cara reload pin
*122*16-digitpin# tekan call/send

Cara semak
*124#



Cara reload pin
*123*16-digitpin# tekan call/send

Cara semak
*126#





Cara reload pin
*138*14-digitpin# tekan call/send

Cara semak
*118#




Cara reload pin
*122*16-digitpin# tekan call/send

Cara semak
*133#



Sekian..hope dapat membantu ngeeeeeee =D

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..