Minggu-minggu terakhir (II)

Hye semua..
Aku kembali lagi bersiaran..

Sambungan dari cerita yang lepas..
Siyes aku tak ingat nape ek aku tak pergi majlis Jefri & Baizura..
Yang aku tau setiap weekend aku MESTI ade hal..

Minggu kedua dalam bulan June aku kne g HKL..
Masa tu bukan dah nak beranak tapi sakit bahagian bawah perut sampai tak mampu nak berjalan.
Menangis-nangis aku masa tu..
Dah la aku ni berat, kalau aku ni halus kecik macam model boleh la en suami dukung..
Sangat-sangat tak mampu untuk berjalan nak pkai kerusi roda, umah aku tingkat 3 kot..ayoooo
Nak tak nak aku gigih untuk turun sendiri, en suami kena minta cuti..
Mimien lak terpaksa bangun pagi teman aku.

Masa-masa macam ni terfikir, macam ni la mama dulukan.
Bila kita dah nak jadi ibu, kita kena kuat dari segala segi, segala sudut.
Bila kita dah berdua macam ni, bukan nyawa kita yang kita fikir tapi nyawa si kecik.
Selesakah dia, sihatkah dia..



Alhamdulillah tak de ape-ape ini mungkin baby terlalu bawah & ade sikit masalah kencing kotor
*GBS
Mama ade cakap, orang mengandung biasa kena macam ni, sebab pundi kencing kita dah kebawah.
Doctor ada bagi ubat..yak! rasa Clorox
Aku kena bnyak minum air masak or minum air barley

Mungkin orang lain ok je masa preggy,
Tapi tak bagi aku..
Mula2 preggy aku kena sickness yang sangat teruk
2 bulan juga aku makan & keluar balik, baring je.. kalau bangun MUNTAH!
Tak cukup dengan tu, batuk berpanjangan + gestrik
Bila sickness & semua dah ok, cagu pulak kat 2-2 ibu kaki..terseret-seret bila berjalan.
Selalu datang lewat, sampai kena panggil =D

Setiap kesusahan pasti ade hikmahkan?
Tu yang aku selalu pengang..
Aku kena kuat untuk baby..

Uik panjang lak aku membebel huhuhuhuu..

Ok2 sambung aktitivi di bulan June..
Aku merayau sampai KLCC hehehe mula2 dah nak merayau sorang2
TAPI.. ade sahabat aku yang rajin nak teman..

“thanks ye Nat”

Kenapa sorang?
Sebab masa tu en.suami kne OT dari kul 9 pagi – 9 mlm
Tian dia..

Kami keluar bukan berdua ke KLCC tapi berlima hehehe



Dia je dah bertiga + aku yang berdua..

Hujung bulan June pulak, ade sale kat JJ Maluri, kebetulan aku cuti sebab checkup & en suami off day sebab nak teman aku..ape lagi, lepas checkup merayau le.
RAMAINYAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
Nak park pon susah..
Mungkin masa tu rezeki kami, masuk je terus ade parking..
Yeay!! Ske btul..
Sempat beli baju baby lagi..
Bila dah sampai kaunter, kire2..mak ai bnyaknya belanja..hahahahah
Raya thn lepas pon tak beli macam ni..

Dah habis..nanti sambung lagi keyh

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..