August sudah muncul

Hye semua
Sedar tak sedar kita dah berada di bulan 8
Bulan kemerdekaan
Ramadhan pun dah tengah
Sangat pantas masa berlalu..

Alhamdulillah aku masih diberi peluang untuk meneruskan ibadah puasa ku..
Dan masih di beri kekuatan walaupun dah di hujung-hujung

Dengan peluang yang ada,
Aku dengan sepantas mungkin mengupdate blog
Mengemas & buat ape yang aku rasa aku nak buat
*macam hari esok dah takde je =') mane la tahu kan

Okes
1st aku nak review balik tentang kehamilan aku ni
Cerita aku bermula di sini
Kemudiannya bersambung dengan ni
Sepanjang 3, 4 bulan pertama aku memang sangat lemah
Sampai tak mampu nak pergi kerja*1 bulan kot
Dari 80kg, berat aku tinggal 76kg gara-gara sickness yang teruk*lembek betul!
Aku pernah kena masuk air sebab tekanan darah terlalu rendah*mujur tak kena tahan hospital
macam aku pernah bercerita kat sini
dan masa tu aku betul-betul jadi orang lain hehehehee..

mana tak nya..
makan tak lalu
semua bau rasa pelik
jadi manusia yang sangat sensitive dengan bau
jangan kata makan, bau sabun pon aku berkira sampai aku suruh en.suami beli sabun lain.
Ada juga masa yang aku tak suka bau en.suami hehehehe~

Aku juga jadi sangat pasif, rasa nak tido je
Keluar memang tak mau
Sekeras kerasnya aku menolak kalau en.suami ajak keluar

Bila dah melepasi 3 bulan, baru lah aku cuba-cuba untuk keluar..
Mula-mula sekali aktiviti aku adalah ikot en.suami tgk wayang

Ok la masa tu sebab tak keluar lama pon sekejap je..
Tengok wayang, makan n balik

Bila dah kuat cikit, mulalah aktiviti aku merayau sampai tak ingat dunia..
Pergi Weeding
Pergi melawat orang pantang
Pergi check up pon da boleh bawa motor

weeeeeeee~


Pada permulaan check up, semuanya ok but bila dah masuk kali kedua aku dah ada masalah tekanan darah ayooo susah gak nk maintain 2 kali jatuh..nasib lepas dari tu tekanan darah aku naik & kembali stabil. Time pregnant ni juga aku kena cagu.. Tak pernah-pernah seumur hidup aku kena cagu..atoi ai! Kalau terlanggar cikit rasa nak meraung. Pkai seliper pon jadi tak betul. Apatah lagi nak ber jalan. Lama juga la kena. Tapi Alhamdulillah OK juga akhirnya.

Start bulan 4 @ 5, aku & en.suami dah mula beli kepeluan baby ..macam tak caye je ade baby, padahal perut makin naik huhuhuhuu~

Ade yang kami beli dari internet, ade juga yang beli sendiri
Korang boleh tengok link ni ok

Membeli belah Online
Info mom2b



ini baru cikit banyak lagi link yang korang boleh lawati kalau korang rajin mencari
untuk barang keperluan boleh tengok ni


sepanjang aku pregnant aku tak de masalah kaki bengkak..
sampailah di minggu terakhir ni barulah nampak bengkaknya. itu pon sikit.

bermula hujang bulan may sehinggalah sekarang aku ligat berjalan..hehehehehe
sampai dah masuk bulan puasa pon berjalan juga..ayooo
buktinya..kat sini, sini, dan sini
ada orang kata banyak berjalan senang bersalin.. yeke?
entah..

itu je kot cerita aku..
beg dah siap lame dah dari bulan 6 sudah aku..eh bukan aku..en.suami yang kemas dan sumbatkan dalam kereta.
buku merah pon dia yang masukkan dalam handbag aku..
sangat prihatinkan suami saye...

Ape-ape pon doakan yang terbaik untuk aku & baby..
Patutnya due 6 Aug, tapi still belum ada tanda-tanda..
Abah aku cakap baby kuar same dengan besday dia nanti hehehe..
ye la kot..

en.suami frust sebab baby tak nak kuar lagi hohohohoho..
tak pe la.. yang penting bulan August insyaallah kalian berdua akan naik pangkat
sorang jadi AYAH sorang lagi jadi ATOK

Hari peristiwa di bulan August
4 August - En. suami besday
9 August - Abah besday
14 August - Anniversary Mama & Abah

baby lak bile ye? huhuhuhu

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..