Selamat tinggal katil besi & selamat berpantang!

Hye semua..

Letih nak siapkan karangan huhuhuhu

Raya ketiga barulah aku keluar dari hospitalHujan mengiringi perjalanan kamiMacam mula-mula aku & en.suami sambut Alya MarissaAlya keluar je hujan pon turun..hujan rahmatBalik rumah serabut kit..*aku da start perubahan hormone ka?Ramai kerumon hohoho gimas makcik


Betul orang cakap, perempuan dalam pantang ni kena jaga dia betul2, emosi macam2 huh! Seram akuTapi sebenarnya kita sendiri pon kena kawal perasaan kitaKitakan ada akal fikiran..Jangan biarkan nafsu mengawal diriPesanan dari aku untuk aku huhuhu


Oklah..kalau nak cerita sebijik2 memang tak habis beb..Walaupon aku di jaga oleh mereka yang bekerja, tapi tetap perfect!Tapi aku kena angin jg..sebab kadang2 aku TAK NAK berstokin..rimas!!Ikot dan je aku mandi air biaseSebab aku malas nak jerit2 suh orang masakkan air panas tuk aku..Kalau ade, ade lah..



ringkasan aku masa berpantang.
 Aku ambil Set Bersalin SALINDAH..macam makan gula2 je..


 Berurut 6 Hari gedikkan..orang 3-4 hari sudah.Walaupon berurut LAMA..aku berurut lagi pada hari ke 41 kat kg suami 1 hari..membebel bidan tu *pangkat nenek Sebab dia cakap x kecut pon peranakan aku macam tak berusik*berurut Bukan senang nak cari tukang urut sekarang ni. Tukang urut ramai..tapi yang betul2 boleh urut? 1 hari aku urut kat kampung tu, YA ALLAH rasa nak mati.Pinggang aku yang ashik sakit tegak cikit huh! Kena juga aku makan ubat kampong yg dlm bentuk kapsul..agak panas r. x kisah la nak baik punya pasal

 Aku pakai bengkung panjang berlilit2 masa berurut 6 hari tu je.. xde spe nak lilit2 aku.

Dengan senang & pantasnya aku pakai sendiri Premium Beauty. Siang malam aku pkai..*untung la abah mama join Hai O dulu huhuhu
Bengkung moden zigzag


corset premium beauty

 benda yang aku paling takot..bentan..walaupun aku tak tau macam mana rasanya tapi dengar mama n kawan aku Donat cerita huh seram oooo..maka aku kurang minum air. Makan banyak pon takot.JANGAN GELAKKAN AKU OK!

 1st sampai rumah teruja nak mandi tapi..kalau nak mandi kena ada orang sebab baby nangis


 aku x dapat handle keadaan sampai nak menangis bila baby menangis

 mengalami nipple crack yang teruk. Aku tak pernah terfikir pasal bnda ni. Aku ingat baby hisap susu biase je. asal nak bagi susu je nagis sebab sakit teramat sangat


 mula-mula tengok perut..down! siap boleh cakap kat incik suami.. “ayah..ibu dah tak cantik” then sedih..

 takot giler nak makan nasi & minum air banyk2


 penah susukan baby sampai tekak kering sangat2

 rasa tak boleh handle aku tu sampai aku rasa aku tak boleh balik umah sendiri lepas pantang nanti..


 3 kali kena sembelit teruk..nasib ade Aloevera herbalife. 3 tutup aku minum..alhamdulillah..


"Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mencegah atau mengubat mana-mana penyakit"

 pernah kena demam bekak susu ya Allah, Dia je yang tahu..dalam keadaan yang lemah + demam. Menggigil-gigil. Dalam keadaan nipple yang sakit tu bagi juga susu meleleh air mata.
 Sepanjang pantang aku guna pad herba Avail. Memang besh sebab masa ni darah banyak & kurang selesa. Tapi pkai pad herba rasa segar je. Tak gatal!

yang merah tu sangat sesuai untung berpantang.. sebab dia lebar

 Untuk luka pula aku pakai minyak herbanika NR. Ni kawan aku yang ajar. Alhamdulillah cepat tangkup luka


Lemahnya aku ni kan?Be strong 2 be coming mummy di luar sana. Tapi lain orang lain rasa & pengalamannyaThis is my first time.. sebenarnya bila fikir balik aku sendiri nak gelak..hahahahahahahaha 



p/s: Corset Premium Beauty harga lelong. Barang baru. Nak habiskan stock =) boleh Msg/WhatApps 0133433567

pengedar bebas herbalife, pengedar bebas herbalife malaysia, pengedar bebas herbalife cheras, pengedar bebas herbalife sungai besi, pengedar bebas herbalife desa tasik, pengedar bebas herbalife bandar tasik selatan, pengedar bebas herbalife TBS, pengedar bebas herbalife bukit jalil, pengedar bebas herbalife sri petaling, harga herbalife, testimony herbalife, pakej herbalife, PGRM, TBS, Terminal Bersepadu Selatan, Diskaun Herbalife

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..