Fakta mengenai bayi yang AKU baru TAHU

Hye semua..

Ghajin plak akukan? memBLOG je plak*faham ke? hehehe

Aku ni, penulisan taklah berapa bagus.
Cuma suka bercerita.
Share.
Hanya pengalaman yang buatkan kita jadi berpengalaman..*hahahahah

Melihat dari muka & luaran aku..
Sememangnya aku sombong, garang & pendiam*orang kata..beb

Tapi SEBENARNYA..
Jap korang rasa aku macam mana?*senget!

Sape yang kenal tau la kot.

Ni Fakta pasal aku..bukan pasal bayi..

Berbalik pada tajuk.

1st time aku ade baby kan? so amat pelik bagi aku 1st bayi yang keluar tu purple..haaa ade tak orang nak bercita benda remeh macam aku? kompom tak de. sebab mungkin ramai dah tau & ramai berfikirkan mcam ni..

"memang la..takkan ko tak tau..tu pon nak cerita" 
atau 
"secara logiknyakan baby kan duduk dalam air sebelum ni"

so, otak aku ni otak tak logik la agaknya..*hahahahahahahahahahaha

2nd nya..Masa seminggu ke tiga minggu pertama aku tak mandikan anak aku. KENAPA?
Sebab..takot
sebab..tak kuat lagi
sebab..nak mandikan baby dalam tab baby. tab tu agak beso & kena letak atas simen. kalau atas simen dh tentu aku kena cangkung..TIDAK!!!!!

3rd bila dah tak mandikan baby..maka aku pakaikan baju. Nak pakaikan baju dulu kena cepat. takut dia sejuk or menangis. tak de la aku belek. Suatu hari teringin nak belek. masa tu dia nyenyak tidur. buka sarung tangan dia.. ape yang aku nampak?
aku nampak kuku dia runcing panjang & purple*sejuk kot
aku nampak celah2 jari dia ade macam kapas2. kat celah2 leher pon.
kusyuk aku bersihkan..hehehe
ape benda tu? tulah daki2 mama kate. baby kan ashik pkai sarung tangan.

4th baby juga kena bersihkan telinga*korek telinga & hidung*korek hidung BUKAN DENGAN TANGAN! Tapi dengan cotton bud OK!

4th Umi aku dah pesan jangan beli warna yang terang. Nanti baby terkejut dan menangis kuat. Lagi2 lagi warna KUNING TERANG. Anak boleh kena kuning nanti. yeke? tapi memang aku beli warna soft pon. kate pon baby. mesti yang soft2 kan kan kan.

5th Baby dalam pantang kena pkai topi tutup kepala & telinga takot masuk angin. Aku duduk hospital 3 hari *termsuk hari pertama kuar baby lepas bersalin sebab kena tahan. sebab? baca ni
Aku tak tutup pon..sebab tu agaknya seminggu aku balik rumah..malam je kembung. Semua tak tido tunggu dia. Bila tengok dia sakit mula la menitik air mata ibu..ngeeeee

6th Baby tak reti memandang lagi. so kadang2, dia akan menjuling tengah tepi sesekuka hati. Masa tu lah kita ajar dia pandang dengan betul

Okes..itu sahaja =)
Macam banyak..tapi..nanti aku fikir balik

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..