shyyyy..dah kena "sembur"

Hye semua..
Sambungan cerita kini bersambung

hehehehe.. sesuka hati je.

2 hari sebelum kejadian ini
aku di serang ini..

ini bukan aku, tapi yang ini yang berlaku kepada aku..
Bermulanya aku makan kuey teow.. Then malam tu lepas balik kerja, aku dah start gatal-gatal.
Mulanya aku ingat mungkin sebab aku mandi & balik lewat. Tapi lepas mandi pon terkeruk-keruk macam beruk. ishk! Lain macam sungguh..

Bila nak tidur ok sikit. Dah tengah malam mula tak sedap.
Tangan kebas muka keras.. Badan gatal. Bukan badan je kaki ke tapak kaki Tangan ke tapak tangan
Asal ni??

Bangun g tengok!
Muka dah tak rupa muka aku dah! Mata sepet tambah lak bengkak. Dengan merahnya lagi.. Mula gatal-gatal tu hanya bintik-bintk macam kena gigit nyamuk. Lama-lama makin lebar & bersambung, bengkak & dah rupa peta pon ade. SIYES beb aku tak tipu!

Aku menyusu, mengandung.. fikir kena anak je..
Ya Allah dugaan apakah ini???

Anak, anak, anak..

Dah tak tahan punya pasal, sebab ashik terkeruk-keruk sampai aku menangis kot.
Incik suami pon terkejut tengok aku. Terus je dia bersiap g mandi kul 3 PAGI tu bawa Alya sekali.

Buka Medical Card tengok mana yang boleh terjah pagi-pagi ni. Okes Hospital Pantai Cheras. Terjah! TAPI KATANYA.. TAHAN WAD JE BOLEH GUNA. hurmmmmmmmm.. sebab ni kira tengah malam so kena DOUBLE PAY!! Agak BODOH jugak la aku. Baru aku tau MEDICAL CARD macam ni..


  
Masa mengandung Alya dulu aku kena gestrik yang teruk sampai masuk air. Abah bawa g klinik mana tah..masuk air JE RM300++.

"DUIT BUKAN SEGALANYA..TAPI SEGALANYA PERLUKAN DUIT"

mana nak cekau??!! Terus je cancel & HKL juga aku mendarat.

Dipendekkan cerita.. Aku kena alahan..2 picagari ubat, masuk terus melalui injection. Berpinau aku. Sampai nak muntah. Balik dari HKL biasa la menyusukan Alya dengan dia sekali lalok. Incik suami sampai rumah, solat & bergeras untuk ke tempat kerja pula. Aku & Alya memang dah tak sedar ape.

Perasan or tak, memang sakit kita tanggung. Tapi orang lain turut merasakannya. Tak kisah la, rasa beban ke, rasa sedih ke, pedih ke, penat ke. Nak-nak orang yang tersayang. Mesti dorang risau. Oleh itu, jagalah kesihatan ANDA. Tak sayang diri tak pe. Tapi INGAT mereka yang menyayangi kita..*iklan =P

Sambung lagi..
Ubat macam biasa la..semua yang mengantuk.. If aku makan, kompom effect Alya skali.
Gatal-gatal ni tak berhenti lagi..
Malam aku inaikan Syamin, gatal-gatal makin menggatal! Air inai tu aku sapu kat tangan. Kasi sejuk. Sebab bila dah gatal, kulit macam terbakar, kebas. Eh entahlah.. sampai di hari Syamin nikah aku still gatal, nasib siang tu surut. Cuma miang. Kalau tak mesti aku tak bergambar. Magickan..

ni betul-betul tangan aku, masa malam berinai Syamin. Dari bintik-bintik now & bersambung macam peta.

Malam lepas majlis, aku di serang lagi..tak payah cakap la berapa kali aku bangun tengah malam tu, sebab terkeruk-keruk. Sampai merah aku garu. Mujur tak luka je. Esoknya try g kolam air panas. Surut la juga..mungkin sebab dah siang. Malam, dia dah nak start gatal. Mama ajak jumpa atok ni. Dia bagi air tangkal sikit & kunyit yang dah di baca & di bland suruh sapu. Memang dia cakap ade "benda" dah ikot. memang seramlah. Dah la mengandung..

Atok tu ajar, kalau gatal tu nak bersambung, ambil pisau pisahkan dia. Tekan-tekan, macam nak potong betul tu. Tapi make sure tengok ibu dia..means dia start kat mana. Aku ingat pakai belakang pisau, rupanya memang kena pakai betul-betul mata pisau. Huh seram.. kot berdarah...tak dapat bayang.

Balik mandi semua bagai. Aku minum air & sapu sikit kat area yang mula dah naik. Tawakal je. Tak larat da makan ubat.. mengantuk je dapat. Kesian Alya, kesian baby. Malam tu memang miang tak gatal dah tak bersambung. 3 hari lepas tu barulah beransur pulih. Alhamdulillah..

Apa-pon ade sikit benda aku nak share..

Surah Thariq, Ayat 4
Aku sempat tengok Tanyalah Ustaz.. ni Ustaz Sharhan Shafie bagi. Ayat pemisah jin & manusia. Kadang kita pergi tah mana-mana, dan mungkin ada yang mengikut. So belum masuk rumah baca..


share dari blog seseorang::

bila berdoa, jangan terlalu mengharapkan kesembuhan, biarlah itu menjadi yang terakhir sekali...
Seeloknya niatlah bahawa doa yang kita baca tu, bertujuan untuk mendekatkan diri kepada Allah,
Mengadu kepada Allah atas segala sesuatu, Mendekatkan diri kepada Allah,
sekaligus berharap Allah memberi kesembuhan kepada penyakit kita...

TAPI,
Jika berdoa banyak kali, x dimakbulkan,
ustaz suruh kita check diri kita balik...
Bagaimana hubungan kita dengan Allah...

Comments

Popular posts from this blog

Aku di 2016 - Mengandung no 3

Sehari sebelum..adalah..

Hello January babies..